Pěší výlet z Českých Petrovic na Orlickou chatu u Rampušáka

05:00 5 km

Trávíte-li volný čas v Orlických horách a nacházíte se poblíž Českých Petrovic, osady Jedlina či vzdálenějšího Klášterce nad Orlicí, můžete podniknout výšlap nebo cyklovýlet z Českých Petrovic na Orlickou chatu u Rampušáka.

Na výlet můžete vyrazit ze dvou míst, buď přímo z Českých Petrovic nebo se napojit v osadě Jedlina. Pokud startujete z Klášterce nad Orlicí, je potřeba na Jedlinu nebo do Českých Petrovic přijet autobusem.
Celá trasa, krom posledního kousku od Pašerácké lávky k chatě není značena turistickými značkami, takže orientace bude pomocí záchytných bodů.

Na cestu se vydáme od parkoviště lyžařského areálu v Č. Petrovicích a procházíme až na konec obce kolem kostela sv. Petra a Pavla. Od něj přibližně po 300 m odbočíme doprava z hlavní cesty, kdy směrem do Jedliny narazíme na pěchotní srub.

Malá prohlídka a pokračujeme dále až ke kapličce sv. Jana a Pavla a kousek za ní je malý bunkr, který je na pozemku rodinného domu a navazuje na něj stodola. Na tomto místě odbočíme doprava na zpevněnou polní cestu, která nás zavede až k penzionu Jedlina.

Za penzionem na okraji lesa je vstup na lesní cestu. Správný směr poznáme tak, že budeme procházet kolem většího pěchotního srubu K-S 51. Po této lesní cestě šlapeme dále a uvidíme další (menší) bunkr a následně na rozcestí se dáme opět doprava, kdy míjíme pěchotní srub K-S 52 (pod skalou).

Ujdeme cca 300 m a odbočíme doleva. Od této odbočky ještě narazíme na pár kliček (je dobré občas zkontrolovat směr na mapě), ale stále sestupujeme dolů až dojdeme k řece Divoké Orlici.

Přejdeme přes menší přírodní mostek, pod kterým protéká Černý potok viz. obrázek výše a podél řeky pokračujeme až k Pašerácké lávce po které přejdeme na druhou stranu řeky.

Cíl naší cesty je téměř na dosah a modrá turistická značka nás navede až na hřebenovku (Jiráskova cesta) a po modré stále pokračujeme až k Orlické chatě u Rampušáka.

Cíl naší cesty byl dosažen. Za odměnu si můžete na Orlické chatě u Rampušáka můžete dát něco dobrého k jídlu a pití. Kapacita je však omezena a pokud jste velká skupina a počítáte s tím, že se zdržíte a dáte si všichni oběd, tak je lepší zavolat a domluvit se předem, abyste nebyli překvapeni.

Pokud máte menší děti, tak je ideální se vyhnout při tomto výletu počasí, kdy je mokrý sníh, jinak na chatu dojdete promočeni a budete celou dobu akorát sušit věci :)

Zatím nebyla přidána žádná recenze