Pěší výlet z Ramzové přes Černavu až na Šerák

04:00 5.5 km

Z centrálního parkoviště v Ramzové se vypravíme po červené turistické značce ke spodní stanici lanové dráhy na Šerák. Kdo nechce absolvovat celou trasu pěšky, může si ji dle potřeby rozdělit a část se vyvézt nahoru nebo naopak svézt dolů lanovkou.

My si chceme užít nádherných výhledů, a tak vyrazíme strmě do kopce podél lanové dráhy až dorazíme k okraji lesa. Zde se napojíme na lesní cestu, která vede kolem studánky Dobrá voda a vystoupáme až na Černavu (1102 m n.m.). Půlka cesty vzhůru je za námi a u mezistanice lanovky si můžeme dát výbornou kávu, zmrzlinové poháry nebo moučníky a pokochat se hezkým výhledem na skupinu Smrku a Rychlebské hory.

Po malém občerstvení stoupáme dále až ke Koňské vyhlídce, odkud se otevřou krásné pohledy na svahy Keprníku. Postupujeme k rozcestí na Šerák, kde je změna barvy na turistickou modrou (pokud byste se vydali na druhou stranu, dorazíte na Keprník). Po této barvě doputujeme až k chatě Jiřího na Šeráku a přímo na vrchol nás dovede barva žlutá. Z vrcholu je vidět opravdu na všechny světové strany. Dohlédnete na Jesenicko, Rychlebské hory, Kralický Sněžník nebo na Polskou stranu na Otmuchowaká jezera.

A jak zpátky? To už asi zvládne každý sám. Můžete seběhnout k chatě Jiřího na Šeráku, dát si pivo a dobré jídlo a stejnou trasou dolů nebo je možné provést kombinaci s lanovkou nebo to vzít šusem přímo po sjezdovce.

Zatím nebyla přidána žádná recenze