Naučná stezka Hájeckými chodníčky

04:30 12 km

Vyrazte s námi na naučnou stezku Hájeckými chodníčky. V mapě je tato trasa značená zelenou přerušovanou čárou. Pokud se budete držet striktně zelené přerušované trasy, čeká Vás okolo 7,5 kilometru v lesích nedaleko obce Háj ve Slezsku. Pokud se však budete držet naší trasy, uvidíte toho rozhodně o mnoho více.

Trasu doporučujeme začít přímo v Háji ve Slezsku u vlakového nádraží, kde najdete i 1. informační tabuli o této trase. Pokud přijedete autem, pak zde dokážete bez problémů zaparkovat. Pro kola jsou zde připraveny stojany.

Abyste vybrali správný směr procházky, vydejte se po ulici Bezručova, poté se dejte vpravo na ulici Antonína Vaška a zhruba po 150 metrech odbočte vlevo do malé uličky Lesní. Trasa nyní bude pokračovat lesem.

Zhruba v půli kopce doporučujeme sejít z trasy a prozkoumat:

• Dělostřeleckou pozorovatelnu tvrzovou MO-42 "Nad hájem".
  • Dělostřeleckou otočnou a výsuvnou věž MO-38 "V lese" - zde také najdeme 2. informační tabuli - Dělostřelecká tvrz Smolkov, která však přímo neleží na naší naučné stezce.
  • Největší objekt Dělostřelecký srub MO-39 "U trigonometru".
  • Pěchotní srub MO-40 "Nad silnicí".

Celkem byste našli těchto objektů pět, ale pátý, Vchodový objekt MO-41 "Nad Valchou", je ve střeženém vojenském prostoru se zákazem vstupu.

Trasa se Vám touto odchylkou protáhne na zhruba 11 kilometrů.

Na naši naučnou trasu se můžete napojit, pokud půjdete po zelené turistické stezce směrem od srubu Nad Silnicí k dělostřeleckému srubu U trigonometru a budete pokračovat dál až na rozcestí, kde se dáte vpravo. Tím se napojíte zpět na naši trasu.

Jakmile sejdete z kopce, dostanete se k malému rybníčku, zahněte vlevo a jděte zhruba 400 metrů po silnici, přejděte ji a zase zpátky do lesa. Dbejte na vaši opatrnost.

Trasa nyní povede zase do kopce a dostanete se k Ostré hůrce. Na tomto kopci je Památník odboje slezského lidu. Najdete zde také 3. informační tabuli - Ostrá hůrka.

Pokračujte nyní lesem až ke 4. informační tabuli - Údolí Čertova mlýna. Zde se můžete občerstvit ve stejnojmenné restauraci Čertův mlýn. K dispozici budeme mít pivo, nealko, víno, teplé nápoje, alkohol. Zároveň také něco málo k snědku (bramborák, topinky, klobásky a další). Doporučuje se však úplně "nenacpat", protože nás čeká cesta zase do kopce. Opatrní buďte při přecházení další hlavní silnice, sice po ní půjdete jen 150 metrů, ale auta zde jezdí rychle.

5. informační tabuli - Těskovice, najdeme na vrcholku ve výšce 365 metrů. Na tomto vrcholku vznikla v roce 1971 Mohyla slezských skautů kámen po kameni.

Vydáváme se dál po stezce k 6. informační tabuli - Chabičov (jedna z nejstarších částí obce Háj ve Slezsku), vzdálené vzhruba 650 metrů. Pokračováním po trase projdeme částí Chabičov, uvidíme kostel sv. Valentina postavený v letech 1910 - 1911, a dojdeme až k informačnímu centru Háj ve Slezsku, odtud se dejte vpravo a dojdete zpět k vlakovému nádraží.

Zatím nebyla přidána žádná recenze