Každý týden nejlepší tipy na výlety

Přihlaste se k odběru našeho Newsletteru a nezmeškejte žádné novinky z portálu Brouzdák.

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro umísťování reklamních sdělení a jiných reklamních prvků do internetových serverů provozovaných Panáčkem Lukášem a jejími smluvními partnery.

1. Obecná ustanovení

Živnostník Panáček Lukáš, 14, 747 43 Větřkovice, IČ: 88620956 (dále jen "Provozovatel") je oprávněn poskytovat zájemcům reklamní plochy na internetových serverech Provozovatele k prezentaci reklamních sdělení a jiných reklamních prvků.
Provozovatel je dále oprávněn na základě smluvních vztahů se svými obchodními partnery umisťovat reklamní sdělení a jiné reklamní prvky v rámci reklamních ploch internetových serverů provozovaných obchodními partnery Provozovatele. Internetové servery Provozovatele a internetové servery obchodních partnerů Provozovatele souhrnně dále jen "Servery".

Objednatel prezentace reklamních sdělení či jiných reklamních prvků na Serverech, tj. zadavatel reklamní kampaně (dále jen "Zadavatel") je fyzická či právnická osoba, a to buď přímý zákazník nebo reklamní či mediální agentura (dále jen „Agentura“) (na základě závazkového vztahu s Provozovatelem), objednávající reklamní prostor na Serverech.

2. Zadávání reklamy

2.1 Rezervace

Reklamní plochu na Serverech lze rezervovat na základě e-mailové rezervace se stanovenými náležitostmi, kterými jsou: obchodní firma či jméno a příjmení Zadavatele včetně případných dodatků a IČ; název kampaně; určení subjektu, pro kterého je kampaň realizována (v případě Agentury je nutné uvedení fakturačních údajů Agentury, ale i označení klienta, pro kterého je kampaň přímo realizována); termíny reklamní kampaně; reklamní produkty a pozice; ceny dle ceníku a případný návrh slevy, vzniká-li na ni nárok dle sjednaných podmínek s Provozovatelem. Rezervovaná reklamní plocha a pozice musí být v souladu s platnou nabídkou Provozovatele. Rezervace bez včasné závazné objednávky vystavené ze strany Zadavatele propadá.

2.2 Objednávka

Reklamní plocha na Serverech se objednává na základě Zadavatelem potvrzené objednávky (podpis oprávněné osoby, razítko) zaslané písemně či e-mailem Provozovateli nebo na základě zálohové faktury (proforma) vystavené Provozovatelem obsahující veškeré níže uvedené náležitosti, a to nejpozději 5 pracovních dnů před začátkem prezentace příslušné reklamní kampaně. Objednávka je pro Provozovatele závazná až poté, kdy ji Provozovatel písemně či e-mailem potvrdí Zadavateli. Provozovatel Zadavateli objednávku obvykle potvrdí ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne jejího přijetí. Potvrzením objednávky se má za to, že Provozovatel a Zadavatel sjednali smluvní vztah, který se bude v základních náležitostech řídit ujednáními těchto Obchodních podmínek. V případě objednávky na základě zálohové faktury vyjadřuje Zadavatel souhlas s Obchodními podmínkami Provozovatele provedením samotné platby. Taková objednávka se stává závaznou okamžikem připsání platby Zadavatele na účet Provozovatele.

Zadavatel se zavazuje využít objednaný reklamní prostor výhradně pro sebe. Je-li Zadavatel Agenturou využívající reklamní prostor pro svého klienta, zavazuje se Zadavatel využít objednaný reklamní prostor výhradně pro svého klienta, pro něhož je kampaň přímo realizována. V případě, že by tento svůj závazek dle předchozí věty porušil, je Provozovatel oprávněn po Zadavateli žádat náhradu škody, která mu tímto jednáním prokazatelně vznikla.

Objednávka/zálohová faktura musí obsahovat:

Fakturační údaje
IČ Zadavatele
DIČ Zadavatele (pokud je Zadavatel plátce DPH)
Fakturační adresu Zadavatele
Korespondenční adresu Zadavatele v případě, že je odlišná od fakturační adresy

Kontakt
Kontaktní osoba
Telefon, fax
E-mail

Specifikace kampaně
Typ kampaně
Reklamní pozice
Kompletní podklady kampaně
Objem kampaně
Termín reklamní kampaně
Cena s DPH

V případě Agentury označení klienta, pro kterého je reklamní sdělení objednáváno.

Zadavatel obdrží objednávku na vyžádání od Provozovatele, a to od jeho jednotlivých oddělení dle typu reklamního produktu.

Provozovatel není povinen objednávku potvrdit. V takovém případě nevzniká Zadavateli žádný nárok.

2.3 Práva a povinnosti Zadavatele, Odpovědnost za obsah inzerce

Zadavatel nese plnou odpovědnost za kvalitu a formální i obsahovou stránku reklamního sdělení umísťovaného na reklamní plochy na Serverech. Zadavatel je povinen průběžně kontrolovat aktuálnost uveřejněného reklamního sdělení a jeho soulad s právními předpisy České republiky. V případě, že Zadavatel zjistí, že reklamní sdělení porušuje jakákoli práva třetích osob, je povinen na tuto skutečnost

Provozovatele neprodleně upozornit a zajistit odstranění reklamního sdělení anebo jeho uvedení do souladu s právními předpisy. Zadavatel objednávky dává Provozovateli současně s dodáním reklamních podkladů (viz. čl. 2.5 ) souhlas s šířením daného reklamního sdělení prostřednictvím Serverů v rámci celosvětové počítačové sítě internet a dále současně potvrzuje, že je subjektem oprávněným k výkonu veškerých potřebných práv k reklamnímu sdělení, které bude umístěno na některém ze Serverů, zejména pak, že je oprávněn vykonávat případná majetková autorská práva k příslušnému reklamnímu sdělení a/nebo k jiným reklamním prvkům a je oprávněn k užití případných ochranných známek nebo jiných prvků, které jsou předmětem ochrany průmyslového nebo duševního vlastnictví v reklamním sdělení obsažených, a potvrzuje, že neporušuje práva žádné jiné třetí osoby. Zadavatel je povinen výslovně upozornit Provozovatele na skutečnost, že je kterékoli z potřebných práv k reklamnímu sdělení časově omezeno. V případě nepravdivosti výše zmíněných tvrzení nebo neupozornění Provozovatele na časové omezení práv nese Zadavatel veškeré následky z toho vyplývající včetně povinnosti uhradit oprávněným osobám a Provozovateli náhradu vzniklé újmy. Na vyžádání Provozovatele je Zadavatel povinen neprodleně průkazně doložit skutečnosti týkající se oprávnění Zadavatele vykonávat majetková autorská práva k reklamnímu sdělení.

Zadavatel není oprávněn poskytovat třetím subjektům žádná data, která získá na základě cílené reklamy na Serverech.

2.4 Práva a povinnosti Provozovatele

Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout, pozastavit a/nebo zrušit zveřejnění reklamního sdělení pokud:

1. nosič reklamního sdělení není v souladu s technickými požadavky Provozovatele či reklamní podklady neodpovídají těmto Obchodním podmínkám,

2. reklamní sdělení je v rozporu s právními předpisy, zákony České republiky a/nebo mezinárodními smlouvami jimiž je Česká republika vázána,

3. reklamní sdělení je v rozporu s dobrými mravy, etickými pravidly a/nebo ohrožuje veřejný pořádek,

4. reklamní sdělení svojí kvalitou, formou nebo obsahem neodpovídá oprávněným zájmům Provozovatele nebo jeho obchodního partnera,

5. Zadavatel je v prodlení s uhrazením ceny za zpracování /nebo zveřejnění reklamních sdělení umístěných v Serverech.

V případě výskytu jakékoli skutečnosti, opravňující Provozovatele odmítnout zveřejnění reklamního sdělení a/nebo opravňující takové reklamní sdělení pozastavit či ukončit, bude Provozovatel o tomto informovat Zadavatele bez zbytečného prodlení. Provozovatel se zavazuje na základě předložených konkrétních objednávek a v rámci kapacitních možností Serverů realizovat konkrétní objednávky na inzerci pro jednotlivé Zadavatele.

Oznámení skutečnosti o nevhodnosti reklamních sdělení či jiných reklamních prvků, jakož i o důvodech odmítnutí, pozastavení nebo zrušení uveřejnění reklamního sdělení či jiných reklamních prvků z jakéhokoli z výše zmíněného důvodu je Provozovatel oprávněn Zadavateli oznámit kdykoli v průběhu kampaně či před jejím spuštěním.

Provozovatel si vyhrazuje právo ukončit poskytování veškerých služeb poskytovaných Zadavateli v případech, kdy Zadavatel poskytl třetím subjektům data, která získal na základě cílené reklamy na Serverech.

2.5 Reklamní podklady

Veškeré reklamní podklady a další náležitosti reklamního sdělení či reklamních prvků, které mají být prezentovány na Serverech v souladu s objednávkou Zadavatele, musí Zadavatel poskytnout Provozovateli nejpozději 5 pracovních dnů před datem počátku reklamní kampaně. Pokud Zadavatel učiní objednávku a ta je Provozovatelem řádně přijata a Zadavatel ve lhůtách určených tímto ujednáním podklady nedodá, není Provozovatel povinen reklamní kampaň spustit. Současně je Provozovatel v tomto případě oprávněn nárokovat smluvní pokutu ve výši sjednané ceny reklamní kampaně dle potvrzené objednávky a Zadavatel je povinen ji uhradit ve stanovené lhůtě dle vystavené faktury. Zadavatel je plně odpovědný za dodání podkladů řádně a včas a nese odpovědnost za to, když tak neučiní. Provozovatel není povinen Zadavatele na tyto povinnosti v jednotlivých případech zvlášť upozorňovat.

Zadavatel je povinen dodat pro každou novou kampaň nové reklamní podklady, jenž splňují podmínky stanovené tímto ustanovením. Provozovatel není povinen podklady po ukončení kampaně Zadavateli navracet či archivovat. Zadavatel je povinen dodat kompletní podklady k dané reklamní kampani nebo pozici, v jiném případě nebudou podklady Provozovatelem zpracovány. Pokud podklady nebudou kompletní, není Provozovatel povinen reklamní kampaň spustit, a i v tomto případě je oprávněn nárokovat smluvní pokutu ve výši sjednané ceny reklamní kampaně dle potvrzené objednávky a Zadavatel je povinen ji uhradit ve stanovené lhůtě dle vystavené faktury. Pokud bude reklamní kampaň ze strany Provozovatele spuštěna pouze částečně, je Provozovatel oprávněn fakturovat celou sjednanou cenu reklamní kampaně dle potvrzené objednávky s tím, že Zadavatel nemá nárok na poskytnutí náhradního plnění či nárok na reklamaci za dny, kdy reklamní kampaň z důvodů nedodání těchto kompletních podkladů nebyla následně ze strany Provozovatele spuštěna včas.

2.6 Změny v reklamních kampaních 

Provozovatel si vyhrazuje právo na změnu reklamních formátů a kategorií, v nichž jsou reklamní sdělení uveřejňována. V případě zařazení reklamního sdělení do kategorie si Provozovatel vyhrazuje právo přesunout reklamní sdělení do relevantnější kategorie, pokud takováto vznikne. Provozovatel si dále vyhrazuje právo na zrušení jednotlivého reklamního formátu či kategorie. V případě objednávky či dosud neukončené reklamní kampaně Zadavatele u takovéhoto reklamního formátu nebo kategorie, v níž mělo být reklamní sdělení umístěno, zavazuje se Provozovatel nabídnout Zadavateli plnění v obdobné kvalitě, jež bude odpovídat záměru reklamní kampaně Zadavatele a nevysloví-li Zadavatel s takovýmto obdobným plněním souhlas, Provozovatel mu bezodkladně vrátí již uhrazenou cenu či část ceny odpovídající nerealizované reklamní kampani, a to na základě Provozovatelem vystaveného opravného daňového dokladu se splatností 14 dnů od jeho vystavení.

3. Finanční podmínky

3.1 Cena

Cena je kalkulována na základě ceníků Provozovatele zveřejněných na Serverech a platných pro uvedené období v době objednávky.

3.2 Fakturace a platební podmínky

Provozovatel je oprávněn žádat platbu předem nebo zálohu na základě zálohové faktury. Příslušná platba musí pak být připsána na účet Provozovatele nejpozději dva (2) pracovní dny před zahájením příslušné reklamní kampaně. V případě, že platba nebude na účet Provozovatele připsána řádně a včas, není Provozovatel povinen danou kampaň realizovat.

Faktury se vystavují do 15 kalendářních dnů od uhrazení reklamní kampaně.

V případě prodlení s úhradou je Provozovatel oprávněn účtovat Zadavateli za každý i započatý den prodlení úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky.

Za řádně uhrazenou kampaň se považuje kampaň, která byla uhrazena ve výši a pod variabilním symbolem, který je uveden na objednávce/zálohové faktuře. Uhrazením se rozumí připsání částky na bankovní účet Provozovatele uvedený na faktuře/zálohové faktuře.

Chybné, částečné či hromadné platby nebudou akceptovány. Takové platby budou vráceny na účet, ze kterého byly na účet Provozovatele připsány, snížené o případné bankovní poplatky vynaložené ze strany Provozovatele.

3.3 Storno podmínky

V případě, že si Zadavatel přeje zrušit již potvrzenou objednávku, a odstoupit tak od uzavřeného smluvního vztahu, nebo v případě, kdy reklamní sdělení svým obsahem odporuje Provozovatelem stanoveným požadavkům či právním předpisům a Provozovatel z tohoto důvodu kampaň nezrealizuje, je Zadavatel povinen Provozovateli uhradit storno poplatek (kompenzující zejména náklady na straně Provozovatele a vzniklou škodu, příp. jejich část).  

3.4 Zvláštní podmínka u neuhrazených kampaní

Provozovatel je oprávněn pozastavit jakoukoliv kampaň či reklamní sdělení Zadavatele, který je v prodlení s úhradou jakéhokoliv závazku za Provozovatelem a takováto kampaň či reklamní sdělení se považuje za ukončené z důvodů na straně Zadavatele. Po řádné úhradě takového závazku se smluvní strany dohodnou na pokračování v kampani, je-li to nadále možné. Pokud Zadavatel neuhradil objednanou reklamní kampaň v řádném termínu a z tohoto důvodu nedošlo k její realizaci, vyhrazuje si Provozovatel právo nabídnout reklamní pozice z takto ukončené objednávky jiným Zadavatelům a současně neumožnit prodej takové reklamní pozice takovému Zadavateli, a to minimálně po dobu 30 dní od pozastavení realizace takovéto objednávky.

4. Reklamace

4.1. 

V případě pochybení na straně Provozovatele je Zadavatel v rámci reklamačního řízení oprávněn požadovat přiměřenou náhradu, a to zejména ve formě jiné náhradní reklamní kampaně ve stejné hodnotě, nebo slevu z ceny

4.2

Zadavatel musí uplatnit reklamaci výhradně písemně, a to doporučeným dopisem na adresu sídla Provozovatele. Reklamace podané e-mailem, faxem či telefonicky nejsou považovány za řádně uplatněné.

4.3

Volba mezi nároky uvedenými výše náleží Zadavateli jen, jestliže ji oznámí Provozovateli ve včas zaslaném písemném oznámení o vadách. Uplatněný nárok pak není Zadavatel oprávněn měnit bez souhlasu Provozovatele.

4.4

Lhůta pro uplatnění reklamace je 14 kalendářních dnů ode dne, kdy Zadavatel zjistil nebo mohl zjistit pochybení, nejpozději však v poslední den dané kampaně. Provozovatel si vyhrazuje lhůtu 30 kalendářních dnů pro rozhodnutí o reklamaci. Zadavatel je povinen při reklamaci uvádět následující informace: označení Zadavatele či klienta (v případě Agentury), název kampaně, reklamní pozice, počet plánovaných impresí, počet splněných impresí, přidělené číslo objednávky, které je uváděno vždy s potvrzením přijetí objednávky.

4.5

Pochybením na straně Provozovatele se rozumí nefunkčnost jeho služeb, které se týkají potvrzené objednávky Zadavatele, a to po dobu delší než 6 hodin v průběhu kalendářního dne. Pochybením se nerozumí nepravidelné vydávání reklamy v případě, kdy objednaný objem reklamních sdělení bude zobrazen v plném rozsahu v dohodnutém časovém rozmezí.

4.6

Za pochybení na straně Provozovatele se nepovažují zejména výkyvy v návštěvnosti jednotlivých Serverů. Provozovatele ani nedostupnost služeb, způsobená třetími osobami nebo vnějšími vlivy, které jsou mimo kontrolu Provozovatele. Provozovatel však v takovém případě zajistí Zadavateli náhradní plnění v rozsahu nerealizované reklamní kampaně.

4.7

Sleva z ceny se uplatňuje formou opravného daňového dokladu.

5. Ochrana osobních údajů a jejich zpracování

Podrobné informace o ochraně osobních údajů a jejich zpracování jsou k dispozici na adrese Ochrana osobních údajů a jejich zpracování (GDPR).

6. Závěrečná ustanovení

6.1

Smluvní strany se zavazují nesdělovat vzájemné údaje a informace, získané v rámci spolupráce jakékoli třetí osobě, vyjma zveřejnění údajů v rámci Serveru.

6.2

Zadavatel zcela odpovídá za obsah veškerých jím dodávaných reklamních sdělení či jiných reklamních prvků a za jejich soulad s platnými právními předpisy či dobrými mravy. V případě, že dodaná reklamní sdělení či reklamní prvky dodané Zadavatelem nebudou v takovémto souladu, odpovídá potom Zadavatel Provozovateli za veškerou způsobenou újmu. 

6.3

Dohody, které se odchylují od těchto Obchodních podmínek, je možné sjednat pouze písemnou formou.

6.4

Tyto Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smluvního vztahu uzavíraného mezi Zadavatelem a Provozovatelem (respektive jsou nedílnou součástí potvrzené objednávky).

6.5

Provozovatel si vyhrazuje právo tyto Obchodní podmínky kdykoli, a to i bez předchozího upozornění změnit. Změna je účinná dnem jejího zveřejnění, ale nevztahuje se na již závazně objednané reklamní kampaně, ledaže je vynucena změnou právních předpisů nebo rozhodnutím orgánu veřejné moci (o čemž Provozovatel bez zbytečného odkladu Zadavatele informuje).

6.6

V případě, že se některé spory nepodaří vyřešit smírnou cestou, sjednávají Provozovatel a Zadavatel místní příslušnost soudů k řešení těchto sporů, a to soudů místně příslušných dle sídla Provozovatele.

 

Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 2. 2023.